Terapia psychologiczna dziecka jest nastawiona na rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych. Celem terapii psychologicznej jest:
- nauka nazywania i rozpoznawania emocji u siebie i innych,
- rozwijanie umiejętności rozumienia sytuacji społecznych, norm i zasad,
- praca z wykorzystaniem teorii umysłu,
- kształtowanie zdolności do radzenia sobie w sytuacjach subiektywnie trudnych,
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z lękiem i stresem,
- dostarczanie nowych, konstruktywnych sposobów radzenia sobie ze złością,
- elementy treningu zastępowania agresji,
- praca nad adekwatną samooceną, budowanie spójnego poczucia własnej wartości, wzmacnianie wiary we własne możliwości,
- kształtowanie postawy asertywnej,
- rozwijanie umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną,
- rozwijanie kreatywności.
Terapia psychologiczna kierowana jest do dzieci, które:
- nie osiągnęły gotowości szkolnej w obszarze kompetencji emocjonalnych,
- zdolności społeczno-emocjonalne są poniżej normy charakterystycznej dla danego wieku,
- mają trudności o podłożu emocjonalnym,
- mają ograniczone możliwości wglądu przez co nie kwalifikują się do prowadzenia psychoterapeutycznego, natomiast są w stanie z powodzeniem skorzystać z technik psychoedukacji,
- wymagają stymulowania rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych z uwagi na stwierdzone całościowe zaburzenia w rozwoju, np. Zespół Aspergera, Autyzm.